Sammanfattar mig kort om Åland

Åland var så fruktansvärt vackert. Alla människor var fantastiskt snälla och trevliga. Sen fanns det självklart brister som att det är väldigt dyrt på Åland, och vissa människor glor så man blir rädd att ögonen ska ploppa ut. Vi hade verkligen tur med vädret också. Vi hade sol varje dag, och inte en enda droppe föll på oss. Fick mig lite färg i alla fall. Jag som i vanliga fall har väldigt krånglig pigment och blir svårt brun vissa år och sen blir brun skit lätt vissa år. Detta år var det svårt, fick ju ligga i solen halva dagen för att kunna se skillnad liksom. Men men, det är inte hela världen. Sen kanske jag har magkatarr. Fick nämligen skit ont i magen en kväll och började gråta för det gjorde så förjävligt ont över naveln och lite uppåt. Jennifer har haft det ett par gånger och frågade lite hur och vart jag hade ont och sådär, och hon var ganska bergsäker på att det var magkatarr, så mamma och jag ska antagligen ner till Vårdcentralen och kolla det, så jag kan få medicin ifall att det skulle vara så. Men annars har Ålands resan vart suverän. Vi har badat, fått kissa ute i skogen, duscha i havet, kollat på Svenne Rubins på en sorts festival på Bastö, badat i badhus i Mariehamn, käkat lunch inne i staden, fikat på ett gammal kafé där tillochmed borden höll på braka ihop, fast riktigt goda bakelser och dricka. Vi har gjort lite allt möjligt. Klappat kalvar, hästar, katt och en hund. Vi var nämligen på Pernillas kusins morbrors bondgård. Fyfasiken var det stank därah. Man höll verkligen på kvävas. Men man vande sig efter en stund. Nej, men resan till Åland har verkligen vart lyckad. Det lär vi göra om. Och i vinter kanske det blir Kanarieöarna (?) Äsch, jag vet inte. Hörde nått sånt, men vet inte exakt. Vi får se. I morgon kanske jag ska till Emelie, hon är ju på Ung nu, eller om hon är hos nån kompis, så ska slänga iväg ett sms till henne och höra om det blir nått. Mamma ska nämligen på kryssning i morgon med Thomas, och jag vill inte sova ensam. Skit läskigt ju? Aja, men nu ska jag börja röra mig mot sängen och kolla på två filmer som mamma köpt. Hörs i morgon när jag vaknar. Sov så gott sweeties! (A)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0