filmer topp 5.

1.
Freedom Writers
. Den får en solklar 1a plats av mig. Såg filmen första gången när Timmy tipsade mig om den. Jag gav den en chans och nu är det en utav mina absoluta favoritfilmer. Det är så blandade känslor i den. Men jag kan berätta att det handlar om en klass som har vant sig vid skottlossningar och våld och en lärare som försöker få dom på fötter igen. Vet inte hur jag ska beskriva den riktigt, den är värd en chans kan jag säga i alla fall.
2.
A walk to remember
. En film jag gråter till varenda gång. I och försig är jag ganska känslig när det gäller filmer. Jag börjar liksom gråta när Mofasa dör i Lejon Kungen. Men i varje fall, handlar om en kille som är skolans populäraste och en tjej som knappt syns och som är trogen sin tro om Gud. I många om och men finner dom varandra. Ni måste se denna film, såg den senast igår och den är så sjukt bra. Så för dig som vill gråta lite och tycker om kärleksfilmer som inte alltid slutar med att dom lever lyckliga i alla sina dagar, så se denna!
3.
8 mile
. En film om Eminem som gör karriär i hiphop. En film som man faller pladask för! Vet inte riktigt hur jag ska förklara den här filmen, men ni måste i alla fall ge den en chans, för den är så sjukt bra!
4.
The skelekton key
. En skräckfilm om ett hus med många hemligheter och en tjej som bestämmer sig för att ta reda på vad som försigår i huset och finner det hon aldrig önskat att hon gjort. Från skaparna av The ring. En oerhört bra film som får håret att resa sig på armarna.
5.
The bodyguard
. Handlar om Whitney Houston (fast med annat namn i filmen) är dödshotad från en anonym skrivare och om en livvakt som räddar livet på henne och samtidigt blir oerhört förälskad. Du ser den en gång... Du kommer vilja sen den tusen gånger till!


Nu har ni lite att välja imellan. Har du inte tid eller inte har någonstans att hyra, så är det bara att ladda ner om du har tillgång till det. Eller du kanske har någon av dessa filmer? Trevlig fredagkväll nu sötnosar, nu är det dags för mig att kolla på fiiilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0