Fem saker du inte visste?

♥ Jag har bitit på naglarna sen 5 års ålder och har precis slutat. Japp, det är sant. Bet jämt på naglarna förut. Kunde göra det utan att jag tänkte på det. Det är skit äckligt, det vet jag. Men det var helt enkelt en dålig vana och nu har jag äntligen slutat. Jag är skit stolt. Det är därför mina naglar går av hela tiden som jag skrev i förra inlägget. Dom blir ju starkare och tjockare. Mina är svaga jävlar.


♥ Jag har nog världens mest komplicerade familj. Hehe, det här kommer bli krångligt, så håll i hjärnan nu. Min mamma och pappa separerade när jag var vid 1 års åldern, och då träffade pappa en tjej och mamma träffade en kille. Pappa gifte sig med denna tjej och mamma förlovade sig med sin kille. Pappa är fortfarande gift med henne och dom har ett barn tillsammans + att hans fru hade ett barn innan. Sen har mamma och hennes dåvarande kille fått ett barn tillsammans, men när jag var vid 8 års ålder separerade mamma och hennes sambo. Och eftersom Lelle (mammas förra sambo) vart som en pappa för mig i hela mitt liv så flyttade jag med honom och lillebror och bor hos honom varannan vecka. Och mamma träffade då en ny kille. Som också hade ett barn innan och nu är mamma och han förlovade och bor tillsammans. Och Lelle träffade då också en tjej. Och hon har 2 barn sen innan, så jag har en hel halvsyskonradda här alltså, haha! Till pappa åker jag lite till och från eftersom att han bor så långt bort. Jaadu, där har du en förklaring. Haha, men jag kan garantera att du sitter som ett frågetecken ändå.


♥ Jag blev medlem i aik när jag föddes. Japp, jag är född aikare! Så är det med det. Har alltid vart och kommer alltid att vara. Det finns ingenting som kan få mig att ändra lag. För aik är en del av mitt hjärta.


♥ När jag var liten var jag ''rädd/blyg'' för min pappa och hans familj. När min pappa kom och hämtade mig blev jag helt stel i kroppen och vågade inte säga ett pip. Och i bilen var det alltid han som sa nått och jag svarade med korta meningar som ''mm''. Och när jag var hos min pappa försökte jag alltid vara den där perfekta ungen, ville inte att pappas fru skulle tycka illa om mig, så jag vågade aldrig säga nått eller göra nått som skulle få dom arga. När jag var riktigt liten kissade jag på mig ofta hemma hos dom. Jag blev ofta rädd på nätterna och kunde gråta mig själv till söms eftersom det var helt bäcksvart i lägenheten, och jag var jätte mörkräd. Men självklart är det inte så längre. Utan sånt här hände medans jag var yngre än 10 år gammal. Nu pratar jag om jag vill och är inte alls rädd eller blyg hos dom.


♥ Jag älskar att sjunga. Jag kanske inte är så sjukt grym på det, men jag tycker det är roligt och jag gillar det. Jag brukar ibland göra det på vissa speciella ställen. Om jag är någonstans nära vattnet så brukar jag gå och sätta på mig på en stor sten eller berg och sjunga något. Tycker det är avslappnande.


Kommentarer
Postat av: Frida

Aaaaaallt det där visste jag redan ;) <3

2009-07-28 @ 11:53:14
URL: http://ochfrida.blogg.se/
Postat av: Johanna

Joho det visste jag määäd =) Men visst blir det rörligt. Men icke att förglömma så är det roligare så...



Kram sötnos!



J

2009-07-30 @ 18:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0