Svensk film-kväll

Idag tänkte jag köra på svenska filmtips. Så här ni dom 5 svenska filmtipsen!

1.
Tjenare kungen.
En film som är hur bra som helst. Sett den ungefär 100 gånger och tröttnar verkligen aldrig. Den hade jag tänkt se ikväll till och med. Handlar om ett tjejpunkband som går upp och ner men som tillslut lyckas. Är helt nerkärad i killen också. Han är helt jävla underbart snygg och söt. Hihi

2.
En kärlekshistoria.
Är hur gullig som helst. Handlar om två tonåringar som blir kära. Dom är hur söta som helst. Och i den filmen får man verkligen se riktig jävla ungdomskärlek, och jag älskar det.

3.
Låt den rätte komma in.
Den här filmen är tilltalande och jag grät mig igenom slutet. Tycker den är hur vacker som helst. En pojke som blir mobbad och trackasserad av ett gäng killar i skolan och tvingas göra fruktansvärda saker, och som sedan träffar vad han tycker världens vackraste flicka, men som döljer vissa saker långt inom sig. Hur ska detta gå? Ladda ner, eller hyr filmen, för den är så sjukt jävla bra!

4.
Så som i himmelen.
Finns inte speciellt många ord för denna film, vacker, sorglig och underbar!

5.
Strandvaskaren.
Lite läskigare film om en tjej som vill lösa mysteriet om en flicka vars tagit självmord, men hittar saker som hon nog inte anade. Rätt läskig men hur bra som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0